How to choose the correct saddle for me?
To find the ideal saddle you can use the Fitting system designed by Prologo "Myown", available at authorized dealers. Find out how it works and find your nearest store at this link: https://prologo-shop.myshopify.com/pages/myown
Are there any tutorials on how to choose the correct saddle?
You can find all the advice and tips from the Professionals here: https://prologo-shop.myshopify.com/pages/come-scegliere-la-sella-ideale
What is the Myown Fitting System?
Myown è un sistema di fitting ideato da Prologo per torvare la sella corretta in 4 semplici passi eseguibili in negozio. Scopri come funziona e dove trovare il sistema Myown più vicino a te a questo link: https://prologo-shop.myshopify.com/pages/myown
How to mount my new short saddle?
If you bought a short and ergonomic Prologo saddle to mount it follow the fitter instructions https://www.prologo.it/it/news/novita-tecniche/come-montare-la-tua-sella-corta-sulla-bici-altezza-inclinazione-e-arretramento-prologo-tips-episodio-7-w-angelo-furlan
What is the anatomical center? How do I find it?
Il centro anatomico è definito come il punto dove poggiano le ossa ischiatiche. E' un rifeirmento fondamentale per montare la sella nuova o posizionare quella già acquistata. Indipendente dal tipo di modello e dalla lunghezza dello stesso. Universalmente è definito come il punto in cui la sella ha un larghezza di 7 cm.
Shipping and delivery
Gli ordini ricevuti sul nostro negozio online verranno evasi in 24-72 ore dalla ricezione del pagamento.
I tempi e le spese di spedizione variano a seconda del servizio scelto ed a seconda del peso.
Ti invitiamo inoltre a prendere visione delle nostre Condizioni di Utilizzo e della nostra Informativa sulla Privacy.
Costi di spedizione: 9 euro Italia, 12 euro per i paesi dell'Unione europea, 18 euro per il resto dei paesi del mondo.
I costi di spedizione sono gratuiti per gli stati elencati di seguito, oltre l'importo mostrato: Italy - EUR 99,00 Europe (incl. Monaco and San Marino) - EUR 149,00 Australia - EUR 250,00 Canada - EUR 250,00 Japan - EUR 250,00 Switzerland - EUR 250,00 U.S.A. - EUR 250,00
Warranty Policy
Prologo guarantees its products from material or construction defects for twenty – four (24) months from the purchase date. This warranty does not cover defects found after delivery, or defects already evident or detectable at the time of purchase with the use of normal diligence.
What it is not included in the warranty?
La presente garanzia non copre difetti derivanti da:
• Normale usura
• Montaggio imperfetto o errato del prodotto, per non corretta esecuzione delle istruzioni
• Impropria manutenzione e lavaggio aggressivo (ad es. Alcool, agenti chimici, solventi, abrasivi)
• Danni causati da colpi, urti, incidenti
• Danni causati da caso fortuito, forza maggiore o procurato da terzi
L'acquirente non ha diritto a garanzia nel caso in cui il prodotto sia stato riparato, modificato, alterato o rivenduto.
How to register your warranty?
Puoi registrare il tuo prodotto al seguente link: https://www.prologo.it/it/garanzia
Per completare il processo sarà necessario avere lo scontrino di vendita e l’asset tag del prodotto: il codice a 9 cifre sul retro della sella
Warning to consumers on the right of withdrawal:
Sales of goods via the Internet are governed by the law D. Lgs n. 185 of 22/05/1999 governing the matter of distance contracts, that is done outside of business premises. This legislation establishes the right of withdrawal, which is the ability for the consumer to return the product purchased and the reimbursement of expenditure incurred. This right is reserved exclusively to individuals (consumers) and can not be exercised by legal persons and natural persons acting for purposes attributable to their professional activity. To exercise the right of withdrawal is necessary to send, within 10 working days from receipt of goods, a communication which will state his intention to withdraw from the contract. The only cost to be paid to is for re-shipment of product. The right to cancel the contract is unenforceable, if the product is not returned intact, ie: without its original, non-integral elements of the product (accessories, screws, instruction manuals, etc..), damage of the product for reasons other than transport.
Procedura per l'esercizio del diritto di recesso
Nel caso tu abbia effettuato un acquisto presso il nostro sito e tu voglia recedere dall'acquisto, dovrai seguire questa semplice procedura: Inviare a Lunar Sport S.r.l., entro 10 giorni lavorativi dal ricevimento della merce, una lettera raccomandata con avviso di ricevimento, contenente una comunicazione in cui esprimi il diritto a voler recedere dal tuo acquisto. Anticipare la comunicazione via e-mail o telefonicamente contattando il numero +39-0332-816961. Entro il giorno lavorativo successivo alla tua comunicazione, all’indirizzo di posta elettronica che ci hai lasciato al momento dell’acquisto, ti verrà inviato il Numero di Autorizzazione al Rientro (NAR) che identificherà la tua pratica. Provvedere, utilizzando un vettore a propria scelta, alla spedizione del prodotto accuratamente imballato nella confezione originale e completo di ogni accessorio, dei manuali di istruzione e di tutto quanto in origine contenuto. Assicurare contro il furto e i danni da trasporto la spedizione e farsi carico delle relative spese. Qualora il prodotto reso non sia stato assicurato per il valore indicato in fattura, in caso di danni o smarrimenti avvenuti durante il trasporto, Lunar Sport S.r.l. si riserva il diritto di addebitare eventuali danni subiti trattenendoli dalle somme da rimborsare. Indicare sull’imballo il Numero di Autorizzazione al Rientro (NAR) attribuito da Lunar Sport S.r.l. e spedire il prodotto all’indirizzo sotto indicato entro il secondo giorno lavorativo successivo al ricevimento del numero di NAR. Lunar Sport S.r.l. - www.prologo.it - Via. Miglio, 2 - 21045 - Gazzada Schianno (VA) - ITALY Lunar Sport S.r.l. procederà, tramite bonifico bancario o PayPal, al rimborso relativo al costo della merce spedita entro i 14 giorni lavorativi successivi alla spedizione della merce da parte tua e comunque non prima della ricezione dei beni. Ti invitiamo pertanto a indicare le tue coordinate bancarie direttamente sul modulo di recesso al momento dell'invio dello stesso tramite raccomandata.
How to return a product bought on Prologo.it
Se desideri effettuare il reso di un prodotto ordinato presso il nostro negozio online www.prologo.it chiedendo la sostituzione con un'altra taglia/prodotto oppure un rimborso, nessun problema, puoi rispedirci il prodotto entro 30 giorni dalla data delle sua consegna seguendo alcune semplici istruzioni.
Istruzioni
• Dopo aver effettuato il log-in, vai nella pagina del tuo account e visualizza l'ordine contenente il prodotto che intendi renderci;
• Crea un numero RMA (Return Merchandise Authorization) cliccando sul link denominato 'Richiedi reso prodotto' accanto al prodotto che intendi renderci;
• Imballa il prodotto da renderci insieme a tutti i cartellini/etichette originali ed il modulo resi, lo puoi scaricare al link: https://www.prologo.it/website/docs/refund-it.pdf
• Scrivi il numero RMA assegnato sulla parte esterna del pacco/busta ed invia il tutto al seguente indirizzo: Lunar Sport srl - Via. Miglio, 2 - 21045 - Gazzada Schianno (VA) - ITALY
• Il rimborso o la spedizione del prodotto sostituito saranno effettuati non appena verra' ricevuto il prodotto che ci hai reso.
• Non addebitiamo costi di spedizione per inviarti un prodotto sostituito.
For extra EU returns
For extra EU returns
Recommendations
• Invia il pacco/busta utilizzando un metodo di spedizione tracciabile, in modo tale da poter rintracciarlo/a in caso di eventuali problemi;
• Sostituzioni: onde assicurare la disponibilita', ti preghiamo di specificare la taglia/oggetto desiderata/o nel campo commenti;
• Tutti i cartellini/etichette non dovrebbero essere rimossi dal prodotto e andrebbero conservate le buste di plastica originali contenenti il prodotto;
• Spedisci il prodotto utilizzando un pacco/busta che offra una protezione adeguata;
• Non utilizzare profumi o deodoranti quando indossi un prodotto che potresti renderci.
How to return a product not bought on Prologo.it
To return a product that wasn't bought on Prologo.it but from third parties (bike shops, Ecommerce..) it is needed to enter in contact with the vendor, who will start the returning process.
Responsibility
Lunar Sport S.r.l. is not responsible for any damage or loss, direct or indirect, arising from the sale of goods and services offered in the catalog published on the site www.prologo.it, nor to delay and/or non-delivery of the product, nor for the correspondence of goods with the specifications published on the site or for any other reason not directly attributable to the Lunar Sport S.r.l.
Technical Information
The technical information on the website www.prologo.itstore.com is derived from information published by manufacturers producing the goods in our catalog. Lunar Sport S.r.l., therefore, reserves the right to modify/adapt the technical and dimensional information of catalog products based on what is reported by manufacturers, without notice.
Product Availability
Since the access and the ability to submit orders online change in real time the availability of the products included in the catalog published on the site www.prologo.it, Lunar Sport S.r.l. does not guarantee the certainty of allocation of the ordered goods.
Risk and Property
The goods are delivered free our office and travel at your own risk reviews. In the event that the goods were shipped to port, on the recommendation of the customer, the risk is considered to be borne by him from the delivery of goods to the carrier from the warehouses of the Lunar Sport S.r.l. Upon delivery of the goods, the customer must verify the integrity of packages and correspondence quantitative and qualitative sense described in the accompanying document. In case of discrepancies, the same should be reported and confirmed within seven days, via fax or registered mail sent to Lunar Sport S.r.l. to commercial reference. Despite the packaging intact, the goods must be checked within seven days of receipt. Any hidden defects must be reported in writing by fax or registered mail sent to Lunar Sport S.r.l. Every report received after the above deadlines will not be taken into account. For each statement, the customer assumes full responsibility of what declared.
Orders
Orders are accepted only in writing, by fax or via the Internet (on-line). The customer who places an order over the Internet will receive, upon completion of the purchase process, a confirmation notice via electronic mail (e-mail), with an indication of the number. Assuming that after sending the order, does not appear (a few minutes) the order number, the proposal shall be deemed as not accepted, for all legal purposes, although for accounting, administrative or lack of product.
Prices
All prices shown on the site shall be construed prices include VAT. Prices subject to change at any time without notice.
Payments
The goods must be paid via Cash on delivery (cash on delivery), Advanced Bank Transfer, Credit Card or PayPal. Lunar Sport S.r.l. reserves, in its sole discretion, the right not to proceed to deliver the goods, even after accepting the order, to those customers that are out of trust, or with outstanding or in dispute.